Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17221
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Lourenço, António José Vassalo Neves | pt |
dc.contributor.author | Torres, Cláudia Filipa Pereira | pt |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T13:33:32Z | - |
dc.date.available | 2017-04-07T13:33:32Z | - |
dc.date.issued | 2016-10-27 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/17221 | - |
dc.description | Mestrado em Ensino de Música | pt |
dc.description.abstract | O presente projecto educativo tem como objectivo a concepção de uma ferramenta pedagógica a ser utilizada no início do estudo do fagote. Após recolha e selecção de canções tradicionalmente reconhecidas pelas crianças, sejam elas parte integrante do património musical nacional ou internacional, criou-se um livro com vinte peças. Esta colectânea encontra-se organizada por tessitura e complexidade, sendo que as tonalidades foram escolhidas com o intuito de proporcionar uma melhor aprendizagem de diversas dedilhações do fagote. De forma a encorajar e estimular o estudo deste instrumento, quer na sala de aula quer em casa, foram concebidos acompanhamentos de piano e um CD com play-along tornando este projecto ainda mais enriquecedor. | pt |
dc.description.abstract | The aim of this educational project is the building of a pedagogical tool to be used in the beginning of the learning of the musical instrument bassoon. This book with twenty plays was created after a selection and a collection of songs in which children are traditionally familiar with, whether being from national or international heritage. This collection is organized according to tessitura and levels of complexity, and the objective of these musical tonalities’ choice is to provide a better learning system of the various bassoon struts. In order to encourage and to stimulate the learning of this instrument either in the classroom or at home, some piano accompaniments have been designed, as well as a play-along CD that is part of this book, which enriches this project. | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Universidade de Aveiro | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Ensino de música | pt |
dc.subject | Fagote - Ensino | pt |
dc.subject | Canções para crianças | pt |
dc.subject.other | Fagote | pt |
dc.subject.other | Livro de peças | pt |
dc.subject.other | Fagotino | pt |
dc.subject.other | Canções tradicionais | pt |
dc.subject.other | Ensino de fagote | pt |
dc.title | As canções tradicionais como estratégia na aprendizagem do fagote | pt |
dc.type | masterThesis | pt |
thesis.degree.level | mestrado | pt |
thesis.degree.grantor | Universidade de Aveiro | pt |
dc.date.embargo | 2018-10-21T13:00:00Z | por |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tese_Cláudia Torres.pdf | 67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.