Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/16688
Title: Film noir and the films of Christopher Nolan
Other Titles: Film noir e os filmes de Christopher Nolan
Author: Poole, Mark William
Advisor: Barker, Anthony
Keywords: Nolan, Christopher, 1970- - Análise cinematográfica
Estudos ingleses
Cinema
Defense Date: 2004
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Film noir has returned as a commercially attractive genre in the last ten years following the success of Pulp Fiction. This thesis discusses the differences of style and content and reasons for these differences between the present incarnation of film noir and its predecessors. As a director whose three feature films to date all contain noir elements, the work of Christopher Nolan is contextualized with that of his contemporaries while the purpose of his expression of these elements is also considered.
O Film Noir regressou como género comercialmente atraente nos últimos dez anos e na sequência do sucesso de Pulp Fiction. Nesta tese tentamos analisar as diferenças de estilo e de conteúdo, e as razões para estas diferenças entre a incarnação actual do Film Noir e a dos seus antecessores. Enquanto realizador cujos filmes até hoje apresentados contêm elementos de Film Noir, a obra de Christopher Nolan é contextualizada com a dos seus contemporâneos, ao mesmo tempo que se analisa igualmente o objectivo da expressão destes elementos.
Description: Mestrado em Estudos Ingleses
URI: http://hdl.handle.net/10773/16688
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tese.pdf517.56 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.