Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/15548
Title: As ciências forenses na sala de aula: exploração de uma estratégia educativa
Author: Fidalgo, Ricardo Jorge Santos
Advisor: Miranda, Luís Souto
Keywords: Biologia
Ciências forenses
Genética forense
Defense Date: 2015
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho propõe divulgar a influência da biologia e da genética forense na motivação do aluno perante os conteúdos lecionados no ensino básico e secundário. Pretende também dar exemplos e elaborar novos protocolos para que estes possam ser integrados no plano curricular dos alunos, do ensino básica e secundário. Com o apoio do projeto europeu Euro4Science foram criadas condições para que esses mesmos protocolos fossem testados e otimizados podendo contribuir para um processo de ensino e de aprendizagem inovador e desafiante.
This work has the intention to disclose the influence of biology and forensic genetics in student’s motivation towards the content taught in middle and secondary education. It also intends to give examples and develop new protocols so that they can be integrated into the curriculum of the students. With the support of the European project Euro4Science conditions have been created to test and optimize these same protocols in order to innovate and challenge the teaching and learning methods.
Description: Mestrado em Biologia Aplicada
URI: http://hdl.handle.net/10773/15548
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DBio - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf5.8 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.