Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/15343
Title: Vocalization in saxophone class
Other Titles: Vocalização na aprendizagem do saxofone
Author: Geest, Trijntje Teixeira de Lima van den
Advisor: Correia, Jorge Salgado
Keywords: Ensino de música
Métodos pedagógicos - Saxofone
Instrumentos musicais
Timbre (música)
Sons (música)
Defense Date: 2015
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Initiating saxophone students often demonstrate difficulties in playing with a consistent sound. In addition, many initiating music students demonstrate difficulties with imagining the music before they play it. Consequently, their performances lack musical interpretation. The aim of this educational project is to develop a vocalization method in order to help initiating saxophone students to improve their tone quality and the use of articulation and dynamics, by singing and playing with vowels and consonants.
Alunos iniciantes de saxofone demonstram por vezes dificuldade na aquisição de um timbre consistente. Associada a esta dificuldade observa-se também uma falta de imaginação musical o que pode ter uma influência direta na performance. O objetivo deste projeto educacional é o desenvolvimento de um método que pretende ajudar alunos de saxofone a enriquecer o seu timbre e a melhorar o seu uso da articulação e das dinâmicas através de exercícios cantados com vogais e consoantes.
Description: Mestrado em Ensino de Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/15343
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vocalization in Saxophone Class.pdf5.5 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.