Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/15103
Title: Product management: an exploratory analysis in multinational teams
Other Titles: Gestão de produto: uma análise exploratória em equipas de trabalho multinacionais
Author: Frias, Laura Camacho
Advisor: Amorim, Marlene Castro
Keywords: Engenharia e gestão industrial
Gestão de produtos
Trabalho de equipa
Empresas multinacionais
Multiculturalismo
Defense Date: 2014
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams.
Este trabalho apresenta os resultados de um estudo exploratório conduzido com o objectivo de identificar os principais desafios na gestão de equipas de Gestão de Produto internacionais, multiculturais e geograficamente dispersas. O trabalho desenvolvido envolveu uma revisão bibliográfica preliminar sobre a posição de Gestor de Produto, equipas globais e virtuais e posteriormente a recolha de informação sobre o papel e os desafios da função de Gestão de Produto, através da condução de entrevistas e questionários. O estudo pretendeu: i) caracterizar a função da Gestão de Produto; ii) analisar a influência da cultura organizacional na percepção da função de Gestão de Produto; iii) perceber o impacto da dispersão geográfica das equipas nos profissionais de Gestão de Produto; e iv) compreender as implicações do uso de comunicação virtual nas equipas de produto.
Description: Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial
URI: http://hdl.handle.net/10773/15103
Appears in Collections:DEGEIT - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gestão de produto.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.