Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/14806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRaposo, Ruipt
dc.contributor.authorGonçalves, Filipe Macielpt
dc.date.accessioned2015-10-28T15:14:25Z-
dc.date.available2015-10-28T15:14:25Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/14806-
dc.descriptionMestrado em Comunicação Multimédiapt
dc.description.abstractThe presented research elicits the behaviour, needs and desires, in addition to future needs, of tourists during the tourist experience through the use of trains in Belgium, with a focus on the future creation of a mobile application that supports not only the collection and use of information during the train trip, but also some factors related to the anticipation and on-site experience. Three different qualitative user research methodologies were planned and carried out: observations, focus group interviews and board games as generative tool. In addition, Personas and context scenarios were developed in order to start bridging the research-design gap. This study was developed during a mobility program between University of Aveiro and Katholieke Universiteit Leuven. It is written in English, which represented a challenge to the researcher, who is Brazilian and has Portuguese as the mother tongue.pt
dc.description.abstractO trabalho de investigação aqui apresentado expõe as necessidades, desejos e necessidades futuras de turistas durante a experiência turística através do uso de trens na Bélgica, com foco na futura criação de uma aplicação móvel que suporte não somente a obtenção e uso da informação durante a viagem férrea, mas também alguns fatores relacionados com as fases de antecipação e experiência no destino. Para isso, foram planejadas e executadas três metodologias qualitativas de pesquisa do usuário distintas: observações, entrevistas de grupo focal e jogos de mesa como ferramenta geradora de ideias. Além disso, foram desenvolvidos Personas e cenários de contexto com o objetivo de iniciar a transição entre o processo de pesquisa e design. Este trabalho foi desenvolvido em um programa de mobilidade entre a Universidade de Aveiro e Katholieke Universiteit Leuven. Está redigido em Inglês, o que representou um desafio para o pesquisador, que é brasileiro e tem português como idioma oficial.pt
dc.language.isoengpt
dc.publisherUniversidade de Aveiropt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectComunicação multimédiapt
dc.subjectTurismo cultural - Bélgicapt
dc.subjectTurismo - Inovação tecnológicapt
dc.subjectTecnologias da informação e comunicaçãopt
dc.subjectDesign - Dispositivos móveispt
dc.subject.otherHuman-centred designpt
dc.subject.otheruser experiencept
dc.subject.otheruser researches in designpt
dc.subject.otherm-Tourismpt
dc.subject.otherinformation in transportspt
dc.titleMapping the tourist experience in trains through human-centred design: eliciting needs and desires for a future mobile apppt
dc.title.alternativeMapeando a experiência turística em trens através do design centrado no ser humano: descobrindo necessidades e desejos para uma futura aplicação móvelpt
dc.typemasterThesispt
thesis.degree.levelmestradopt
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt
dc.identifier.tid201575078-
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mapping the tourist experience in trains through human-centred design.pdf9.21 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.