Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/14806
Title: | Mapping the tourist experience in trains through human-centred design: eliciting needs and desires for a future mobile app |
Other Titles: | Mapeando a experiência turística em trens através do design centrado no ser humano: descobrindo necessidades e desejos para uma futura aplicação móvel |
Author: | Gonçalves, Filipe Maciel |
Advisor: | Raposo, Rui |
Keywords: | Comunicação multimédia Turismo cultural - Bélgica Turismo - Inovação tecnológica Tecnologias da informação e comunicação Design - Dispositivos móveis |
Defense Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | The presented research elicits the behaviour, needs and
desires, in addition to future needs, of tourists during the
tourist experience through the use of trains in Belgium, with a
focus on the future creation of a mobile application that
supports not only the collection and use of information during
the train trip, but also some factors related to the anticipation
and on-site experience.
Three different qualitative user research methodologies were
planned and carried out: observations, focus group interviews
and board games as generative tool.
In addition, Personas and context scenarios were developed
in order to start bridging the research-design gap.
This study was developed during a mobility program between
University of Aveiro and Katholieke Universiteit Leuven. It is
written in English, which represented a challenge to the
researcher, who is Brazilian and has Portuguese as the
mother tongue. O trabalho de investigação aqui apresentado expõe as necessidades, desejos e necessidades futuras de turistas durante a experiência turística através do uso de trens na Bélgica, com foco na futura criação de uma aplicação móvel que suporte não somente a obtenção e uso da informação durante a viagem férrea, mas também alguns fatores relacionados com as fases de antecipação e experiência no destino. Para isso, foram planejadas e executadas três metodologias qualitativas de pesquisa do usuário distintas: observações, entrevistas de grupo focal e jogos de mesa como ferramenta geradora de ideias. Além disso, foram desenvolvidos Personas e cenários de contexto com o objetivo de iniciar a transição entre o processo de pesquisa e design. Este trabalho foi desenvolvido em um programa de mobilidade entre a Universidade de Aveiro e Katholieke Universiteit Leuven. Está redigido em Inglês, o que representou um desafio para o pesquisador, que é brasileiro e tem português como idioma oficial. |
Description: | Mestrado em Comunicação Multimédia |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/14806 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mapping the tourist experience in trains through human-centred design.pdf | 9.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.