Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/14806
Title: Mapping the tourist experience in trains through human-centred design: eliciting needs and desires for a future mobile app
Other Titles: Mapeando a experiência turística em trens através do design centrado no ser humano: descobrindo necessidades e desejos para uma futura aplicação móvel
Author: Gonçalves, Filipe Maciel
Advisor: Raposo, Rui
Keywords: Comunicação multimédia
Turismo cultural - Bélgica
Turismo - Inovação tecnológica
Tecnologias da informação e comunicação
Design - Dispositivos móveis
Defense Date: 2015
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: The presented research elicits the behaviour, needs and desires, in addition to future needs, of tourists during the tourist experience through the use of trains in Belgium, with a focus on the future creation of a mobile application that supports not only the collection and use of information during the train trip, but also some factors related to the anticipation and on-site experience. Three different qualitative user research methodologies were planned and carried out: observations, focus group interviews and board games as generative tool. In addition, Personas and context scenarios were developed in order to start bridging the research-design gap. This study was developed during a mobility program between University of Aveiro and Katholieke Universiteit Leuven. It is written in English, which represented a challenge to the researcher, who is Brazilian and has Portuguese as the mother tongue.
O trabalho de investigação aqui apresentado expõe as necessidades, desejos e necessidades futuras de turistas durante a experiência turística através do uso de trens na Bélgica, com foco na futura criação de uma aplicação móvel que suporte não somente a obtenção e uso da informação durante a viagem férrea, mas também alguns fatores relacionados com as fases de antecipação e experiência no destino. Para isso, foram planejadas e executadas três metodologias qualitativas de pesquisa do usuário distintas: observações, entrevistas de grupo focal e jogos de mesa como ferramenta geradora de ideias. Além disso, foram desenvolvidos Personas e cenários de contexto com o objetivo de iniciar a transição entre o processo de pesquisa e design. Este trabalho foi desenvolvido em um programa de mobilidade entre a Universidade de Aveiro e Katholieke Universiteit Leuven. Está redigido em Inglês, o que representou um desafio para o pesquisador, que é brasileiro e tem português como idioma oficial.
Description: Mestrado em Comunicação Multimédia
URI: http://hdl.handle.net/10773/14806
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mapping the tourist experience in trains through human-centred design.pdf9.21 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.