Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/14025
Title: | Estratégias educativas para a improvisação do tento de meio-registo de baixo |
Author: | Oliveira, António Paulo Melo e Alvim |
Advisor: | Oliveira, João Pedro Rocha, Edite Maria Oliveira da |
Keywords: | Música Estratégias de ensino - Orgão Ensino de musica - Música Música Ibérica - XVI a XVIII Música para orgão Estrategias de aprendizagem |
Defense Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Esta investigação visa a criação de estratégias educativas para o
ensino/aprendizagem da improvisação do tento de meio-registo de
baixo, modelo composicional específico do repertório organístico da
Península Ibérica nos séculos XVI a XVIII. Estas estratégias educativas
concretizam-se numa proposta de manual de improvisação que deverá
constituir-se como contributo didáctico, no âmbito do sistema de ensino,
e como agente impulsionador da improvisação em órgão ibérico. The aim of the present research is to create learning and teaching stylistic improvisation strategies of middle register bass tiento, a composition model specific to Iberia’s sixteenth to eighteenth centuries organ repertoire. These educational strategies are expressed in an improvisation handbook proposal that should be considered as a didactic support within the educational system and as a boosting agent for the Iberian organ improvisation. |
Description: | Doutoramento em Música |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/14025 |
Appears in Collections: | DeCA - Teses de doutoramento UA - Teses de doutoramento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
estratégias educativas para a improvisação do tento de meio-registo de baixo.pdf | 39.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.