Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/13081
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Araújo, Isabel | pt |
dc.contributor.author | Cabrita, Isabel | pt |
dc.date.accessioned | 2015-01-06T11:59:08Z | - |
dc.date.available | 2015-01-06T11:59:08Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.isbn | 978-972-8914-48-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/13081 | - |
dc.description.abstract | No atual contexto educativo, impulsionado pelo Processo de Bolonha que propiciou condições promotoras para a mudança de práticas educativas, é imprescindível refletir sobre estratégias que possam potenciar o desenvolvimento de competências. O objetivo principal do estudo aqui apresentado é avaliar a influência da utilização de ambientes online, nomeadamente, da plataforma M@t-educar com sucesso, em alunos do Ensino Superior, ao nível do desenvolvimento de competências matemáticas. O estudo assenta numa investigação de natureza predominantemente qualitativa e descritiva, tendo-se optado pelo estudo de caso, pelas técnicas de inquirição, de observação e de análise documental para recolha de dados. A análise dos resultados permitiu concluir favoravelmente quanto à exploração prévia dos conteúdos através da plataforma M@t-educar com sucesso, nomeadamente, ao nível da construção e da aplicação de conhecimento e do desenvolvimento da autonomia. | pt |
dc.description.abstract | In the present educational context, driven by the Bologna Process, which provided conditions for promoting changes in educational practices, it is essential to reflect on strategies that can enhance the development of skills. The main objective of the study presented here is to investigate the use of online environments, in particular, the M@t-educar com sucesso platform, with students in Higher Education with the objective to develop mathematical skills. The study is based on an investigation with a predominantly qualitative and descriptive nature, and it was decided to use a case study, inquiry techniques, observation and document analysis for data collection. The results allowed us to conclude in favor of prior contents exploitation through the M@t-educar com sucesso platform, particularly in terms of construction and application of knowledge and the autonomy development. | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Ludomedia | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Ensino superior | pt |
dc.subject | Plataformas de aprendizagem online | pt |
dc.subject | Matemática | pt |
dc.subject | Autonomia | pt |
dc.title | Construção e Aplicação de Conhecimento Matemático com Autonomia: plataformas online no Ensino Superior | pt |
dc.type | conferenceObject | pt |
dc.peerreviewed | yes | pt |
ua.publicationstatus | published | pt |
ua.event.date | 14-16 julho, 2014 | pt |
ua.event.type | congress | pt |
degois.publication.firstPage | 351 | pt |
degois.publication.lastPage | 356 | pt |
degois.publication.location | Badajoz, Espanha | pt |
degois.publication.title | Livro de Atas do 3º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | pt |
degois.publication.volume | 1: Artigos de Educação | pt |
dc.relation.publisherversion | http://ciaiq.org/2014/ | pt |
Appears in Collections: | CIDTFF - Comunicações |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
(2014) Construction and Application of Mathematical Knowledge with Autonomy.pdf | 380.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.