Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/12292
Title: Televisão universitária: um estudo sobre a ESECTV
Author: Santos, Catarina Lourenço dos
Advisor: Valente, António Costa
Lopes, Maria da Conceição
Keywords: Comunicação multimédia
Comunicação da informação
Televisão - Universidades
Programas de televisão
Educação
RTP
Efeitos dos meios de comunicação de massas
Defense Date: 2013
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: A investigação desenvolvida, de acordo com a metodologia de estudo de caso, utiliza os métodos de constelação de atributos, entrevista e descritivo para possibilitar compreender o que é a ESECTV e qual o seu impacto nos estudantes da Escola Superior de Educação de Coimbra e na sociedade. Identificar o relacionamento e satisfação na participação prática, na criação de um programa televisivo. No campo de estudos das ciências da comunicação, o presente trabalho pretende, ainda, ser um pequeno contributo para a informação sobre Televisão Universitária.
The dissertation is presented under the title – University Television– the object of study is one of two television programs made by students broadcasted on national television. This case study research uses the methods of constellation of attributes, interview and descriptive to enable understand what ESECTV is and which their impact on ESEC students and society is. Identify the relationship and satisfaction on television program practice participation creates. On the field of science studies and communication, this work intends to be a small contribute to the University Television studies.
Description: Mestrado em Comunicação Multimédia
URI: http://hdl.handle.net/10773/12292
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.