Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/11824
Title: Atitude dos clientes face à extensão da marca em serviços
Author: Medeiros, Marta Isabel Fraga
Advisor: Moreira, António Carrizo
Keywords: Gestão
Marcas
Imagem da empresa
Clientes
Defense Date: 22-Jul-2013
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O estudo desenvolvido pretende incrementar a investigação existente relativa a extensões de marca no setor dos serviços. Foi analisada a atitude dos clientes do serviço de consultoria prestado pela empresa VLM Consultores, S.A. face à extensão da marca para uma nova categoria. O estudo expõe resultados que diferem das investigações já desenvolvidas, podendo apresentar importantes evidências para a gestão, com destaque para a importância da credibilidade e lealdade na resposta dos clientes à extensão do serviço de consultoria para o serviço de análise do ambiente e segurança no trabalho.
The study developed pretends to enhance the existing research of brand extensions in the service sector. The customer attitude with the extension of consulting service brand provided by VLM Consultores, S.A. into a new category were analyzed. The study presents some results that differ from the existent investigation, which may represent an important evidence for management, with emphasis on the importance of credibility and loyalty in the customer response to the extension of consulting service into service of workplace environment and safety analyze.
Description: Mestrado em Gestão
URI: http://hdl.handle.net/10773/11824
Appears in Collections:DEGEIT - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.