Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1178
Title: Publicidade online das empresas : estratégias actuais
Author: Nordeste, Rosa Mafalda Azevedo Marrinhas da Silva
Advisor: Antunes, Maria João Lopes
Keywords: Comunicação multimédia
Gestão de empresas
Gestão estratégica
Publicidade
Marketing
Defense Date: 2009
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho pretende conhecer as opções tomadas pelas empresas nacionais, no que respeita à promoção dos seus produtos e serviços através da publicidade numa plataforma específica, a Internet. Deste modo, para além da contextualização dos dois ramos conceptuais principais do estudo, a publicidade e a Internet, e da recolha dos suportes publicitários na Web o estudo conta com a participação dos principais intervenientes neste campo: as empresas de comunicação e publicidade e quadros importantes das mesmas, como os sócios e directores criativos. ABSTRACT: The aim of the current report is to understand the options made by national enterprises in the promotion of their products and services on the Internet, a very specific platform. Therefore, besides the contextualization of the two main conceptual fields which are advertising and the Internet, as well as the collection of the advertising media on the web, the present study also counts with the participation of the main actors in this matter: the communication/ advertising enterprises, and also the partners and creative directors of these enterprises.
Description: Mestrado em Comunicação Multimédia
URI: http://hdl.handle.net/10773/1178
Appears in Collections:DECA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2009001338.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.