Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1104
Title: Promovendo um processo de construção de uma cultura de intervenção precoce
Author: Santos, Paula Ângela Coelho Henriques dos
Advisor: Portugal, Maria Gabriela Correia de Castro
Keywords: Ciências da educação
Intervenção precoce
Supervisão
Desenvolvimento das crianças
Crianças pequenas
Defense Date: 2007
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho propõe-se apresentar o estudo de investigação-acção desenvolvido na estrutura de Intervenção Precoce (IP) de Aveiro (DC 891/99) entre 2002 e 2005. Compreende informação que enquadra e fundamenta a acção realizada, a descrição da própria intervenção, os produtos/instrumentos de trabalho em IP daí resultantes – com especial referência para o Perfil de Competências de Supervisão em IP -, e dados de avaliação gerados pelos profissionais de IP de Aveiro. A colaboração directa de reconhecidos(as) especialistas em IP enriqueceu o processo e legitimou os dados.
This work intends to present the action research study developed in the context of the Early Intervention (EI) Structure of Aveiro (DC 891/99) from 2002 to 2005. It includes some rationale, underlying and framing decision-making and actions, the description of the intervention itself, the data/EI working instruments built – with a special reference for the EI Supervision Competencies Profile -, and the evaluation data generated by the Aveiro EI professionals. The collaboration of recognized EI experts during the study, enriched the process and legitimated the data.
Description: Doutoramento em Ciências da Educação
URI: http://hdl.handle.net/10773/1104
Appears in Collections:UA - Teses de doutoramento
DE - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2008000399.pdf8.25 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.