Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/1104
Title: | Promovendo um processo de construção de uma cultura de intervenção precoce |
Author: | Santos, Paula Ângela Coelho Henriques dos |
Advisor: | Portugal, Maria Gabriela Correia de Castro |
Keywords: | Ciências da educação Intervenção precoce Supervisão Desenvolvimento das crianças Crianças pequenas |
Defense Date: | 2007 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O presente trabalho propõe-se apresentar o estudo de investigação-acção desenvolvido na estrutura de Intervenção Precoce (IP) de Aveiro (DC 891/99) entre 2002 e 2005. Compreende informação que enquadra e fundamenta a acção realizada, a descrição da própria intervenção, os produtos/instrumentos de trabalho em IP daí resultantes – com especial referência para o Perfil de Competências de Supervisão em IP -, e dados de avaliação gerados pelos profissionais de IP de Aveiro. A colaboração directa de reconhecidos(as) especialistas em IP enriqueceu o processo e legitimou os dados. This work intends to present the action research study developed in the context of the Early Intervention (EI) Structure of Aveiro (DC 891/99) from 2002 to 2005. It includes some rationale, underlying and framing decision-making and actions, the description of the intervention itself, the data/EI working instruments built – with a special reference for the EI Supervision Competencies Profile -, and the evaluation data generated by the Aveiro EI professionals. The collaboration of recognized EI experts during the study, enriched the process and legitimated the data. |
Description: | Doutoramento em Ciências da Educação |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/1104 |
Appears in Collections: | UA - Teses de doutoramento DEP - Teses de doutoramento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2008000399.pdf | 8.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.