Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/10866
Title: | Implementação de um sistema de gestão integrado na Micro I/O |
Author: | Ferreira, Carla Sofia Rodrigues |
Advisor: | Polónia, Daniel Ferreira |
Keywords: | Gestão Gestão da qualidade Inovação |
Defense Date: | 16-Jul-2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Numa Era de globalização, é cada vez mais importante a garantia da
qualidade dos produtos e/ou serviços prestados. Isto é tanto aplicável às
empresas estabelecidas globalmente, que operam em mercados muito
competitivos, como para empresas que operam a nível nacional em áreas de
nicho. A inovação é outro fator de diferenciação à disposição das empresas
quer para melhorar os seus produtos e/ou serviços quer para aumentar a sua
eficácia operacional. Neste sentido, a empresa Micro I/O sentiu a necessidade
de melhorar os seus processos com vista a potenciar níveis mais elevados de
qualidade e de inovação. Neste âmbito, propôs-se a atingir o objetivo da
certificação segundo as normas da Qualidade e da Inovação (NP EN ISO
9001:2008 e NP 4457:2007, respetivamente) e implementar com o Sistema de
Gestão Integrado (SGI) que dê suporte ao cumprimento das normas.
Este relatório de estágio tem como objetivo descrever o que levou a empresa a
certificar-se, as dificuldades encontradas, as contribuições da aluna em estágio
curricular e as vantagens da empresa em estar orientada por processos. In an era of globalization, the quality of the provided services and products is becoming increasingly important. This trend holds both for companies that are globally established, operating in highly competitive markets, as well as for companies operating in niche areas in a single country. Innovation is another key differentiation factor available for improving products and/or services and increasing the enterprise’s operational efficiency. Hence, Micro I/O acknowledged the need of improving its processes aiming at fuelling higher levels of quality and innovation. In this regard, it has assumed the goal of becoming certified in quality and innovation according to the standards NP EN ISO 9001:2008 and NP 4457:2007, respectively. Furthermore, the company has also committed to implement an integrated management system that can support the requirements of both certifications. This thesis/report has the objective of describing the motivations that lead the company to initiate the certification process, the obstacles that were found, the contributions given by the candidate and the advantages of a process driven organization. |
Description: | Mestrado em Gestão |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/10866 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEGEIT - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertação.pdf | 3.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.