Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/10828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMoreira, Gillian Grace Owenpt
dc.contributor.authorHodge, Georgina Annettept
dc.date.accessioned2013-07-15T11:23:00Z-
dc.date.available2013-07-15T11:23:00Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/10828-
dc.descriptionMestrado em Estudos Inglesespt
dc.description.abstractIn view of the increasing political, economic and cultural globalisation of our society, the way foreign languages are taught at university needs to prepare students to participate in this society and think critically. This study explores the issues of intercultural communication, plurilingualism, lifelong learning and mobility in Europe. By means of questionnaires on culture and language learning, student biographies and focused interviews, it is hoped to find some new directions in language education at university, so that students can engage in the ‘Europe of knowledge’ both as professionals and democratic citizens.pt
dc.description.abstractEm face de galopante globalização da nossa sociedade, tanto a nível politico como económico e cultural, o modo como as diferentes línguas são ensinadas na universidade deve, também, preparar os estudantes para participarem na cidádania, com uma postura crítica. Este estudo debruça-se sobre a communicação intercultural, o plurilinguismo, a aprendizagem ao longo da vida e a mobilidade na Europa. Através de questionários sobre aspectos culturais e aprendizagem de línguas, relatórios biográficos e entrevistas, procuram-se novos rumos para o ensino das línguas, em contexto universitário, de modo a que os estudantes possam ser comprometidos com a ‘Europa do conhecimento’ quer como profissionais quer como cidadãos democratas.pt
dc.language.isoengpt
dc.publisherUniversidade de Aveiropt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectLinguística inglesapt
dc.subjectComunicação interculturalpt
dc.subjectLíngua inglesa - Ensino de uma segunda línguapt
dc.subjectEnsino superiorpt
dc.titleThe Thrill of Discovery: Developing Intercultural Communication in the Foreign Language Classroom at Universitypt
dc.title.alternativeInterculturalidade na aprendizagem de línguas na universidadept
dc.typemasterThesispt
thesis.degree.levelmestradopt
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese.pdftese1.39 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.