Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1056
Title: Viver com a diferença... mas sem indiferença
Author: Almeida, Raquel Silva
Advisor: Madeira, Rosa Lúcia de Almeida Leite Castro
Keywords: Integração social
Política social
Redes sociais
Deficientes
Igualdade de oportunidades
Defense Date: 2009
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O projecto viver com a diferença… mas sem indiferença parte das experiências de vida de um grupo de cinco pessoas, cujo contexto varia entre a zona de Aveiro e Águeda. É um projecto baseado no método de investigação participativa, utilizando como técnica as abordagens biográficas. Consideramos que o projecto contribuiu para haver um sentimento de valorização da pessoa, elevando a sua auto-estima e auto-confiança. Acreditamos que seria demasiado pobre ficar apenas pelos diálogos entre os sujeitos e o investigador, pelo que surge a iniciativa de criar um dispositivo com recurso ao computador e à Internet, onde seja possível estabelecer aquilo que chamamos de comunicação síncrona, onde algumas barreiras de comunicação possam ser o mais possível eliminadas, não só para este grupo com o qual iniciamos o projecto, mas também para outras pessoas com outras dificuldades e/ou interessadas nas questões debatidas, procurando assim comunicar o mesmo de formas diferentes. ABSTRACT: The project to live with the difference … but without indifference it leaves of you experience of life of a group of four persons, whose context varies between the zone of Aveiro and Águeda. It is a project based on the method of investigation participative, using like technique the biographical approaches. We think that the project contributed in order that was a feeling of increase in value of the person, lifting up his auto-esteem and auto-car. We believe what it would be too poor to be only for the dialogs between the subjects and the investigator, because the initiative appears of creating a device with resource to the computer and to the Internet, where it is passively to establish what we call a synchronous communication, where some barriers of communication could be more passively removed, not only for this group with which we begin the project, but also for other persons with other difficulties and / or interested in the debated questions, trying to communicate so the same of different forms.
Description: Mestrado em Ciências da Educação - Educação Social e Intervenção Comunitária
URI: http://hdl.handle.net/10773/1056
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DEP - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2010000443.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.