Browsing by Author Lourenço, Mónica

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 16 of 16
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2010Abordagens plurais nos primeiros anos de escolaridade: reflexões a partir de contextos de intervençãoAndrade, Ana Isabel; Lourenço, Mónica; Sá, SusanaarticleopenAccess
Jun-2018Cidadania global e integração curricular: desafios e oportunidades nas vozes de formadores de professoresLourenço, MónicaarticleopenAccess
15-Nov-2014Um currículo para a diversidade: propostas para a educação da infânciaLourenço, MónicaarticleopenAccess
Jul-2014Diversidade linguística e formação contínua de educadoras de infância: que possibilidades de desenvolvimento profissional?Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Sá, SusanabookPartopenAccess
Oct-2014"Do languages die?" Promoting awareness of language and linguistic diversity in preschoolLourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelbookPartrestrictedAccess
2019Expatriate and home teachers’ beliefs about English-medium instruction at a Portuguese universityLourenço, Mónica; Pinto, SusanaarticlerestrictedAccess
2010Éveil au langage et à l’écrit dans le préscolaire: un atout pour l’apprentissage des langues tout au long de la vie?Lourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelconferenceObjectopenAccess
2017Formar para a diversidade linguística e cultural na educação infantil: possibilidades de construção de conhecimento profissionalLourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Martins, FilomenaarticleopenAccess
2010From the sounds of languages to the development of a plurilingual phonological awareness: An experimental study with young childrenLourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelconferenceObjectopenAccess
4-Jun-2018Global, international and intercultural education: three contemporary approaches to teaching and learningLourenço, MónicaarticleopenAccess
10-Jul-2018Internationalizing teacher education curricula: opportunities for academic staff developmentLourenço, MónicaarticleopenAccess
Jul-2017KOINOS: european portfolio of plurilingual literacy practices (Cadernos do LALE, Série Propostas 11)Simões, Ana Raquel; Santos, Marta; Andrade, Ana Isabel; Larkens, Ana Paula; Simões, Ana Raquel; Noguerol, Artur; Cabanellas, Bruno; Helmchen, Christian; Martins, Filomena; Palou, Juli; Llompart, Júlia; Pereira, Lurdes; Colmenares, Marleny; Araújo e Sá, Maria Helena; Freitas, Maria João; Santos, Marta; Lourenço, Mónica; Fons, Montserrat; Grané, Pere; Faneca, Rosa; Melo-Pfeifer, Sílvia; Pinto, Susana; Fraile, VictoriabookopenAccess
15-Apr-2013Promoting phonological awareness in pre-primary education: possibilities of the ‘awakening to languages’ approachLourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelarticlerestrictedAccess
2017Repensar a formação de professores: rumo a uma educação global na aula de línguasLourenço, MónicaconferenceObjectopenAccess
2011A sensibilização à diversidade linguística no pré-escolar como suporte para a aprendizagem de línguas ao longo da vidaLourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelconferenceObjectopenAccess
2018Teachers’ voices on language awareness in pre-primary and primary school settings: implications for teacher educationLourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Sá, SusanaarticleembargoedAccess