Showing results 1 to 20 of 53
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
Jul-2019 | Abordagens plurais das línguas e culturas na formação de educadores de infância | Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel | conferenceObject |  |
2010 | Abordagens plurais nos primeiros anos de escolaridade: reflexões a partir de contextos de intervenção | Andrade, Ana Isabel; Lourenço, Mónica; Sá, Susana | article |  |
Nov-2022 | Act to be! | Carvalho, Elisa Andreia; Lourenço, Mónica | bookPart |  |
2024 | “Brave” teacher education for global citizenship | Lourenço, Mónica | article |  |
Jun-2018 | Cidadania global e integração curricular: desafios e oportunidades nas vozes de formadores de professores | Lourenço, Mónica | article |  |
Feb-2024 | CIDTFF Researcher Development Plan for 2023-2026 [CIDTFF_RDP_2023-2026] | Lopes, Bernardino J.; Pedrosa, Daniela; Soares, Diana; Lourenço, Mónica; Sá, Patrícia | book |  |
15-Nov-2014 | Um currículo para a diversidade: propostas para a educação da infância | Lourenço, Mónica | article |  |
Jun-2023 | DiCE.Lang teacher training package: multilingual guide | Simões, Ana Raquel (coord.); Andrade, Ana Isabel; Moreira, António; Oliveira, David; Cabrita, Isabel; Martins, Filomena; Moreira, Gillian; Araújo e Sá, M. H.; Shafirova, Liudmila; Loureiro, Maria José; Lucas, Margarida; Coronha, Mariana; Lourenço, Mónica; Perez, Noemí; Santos, Sara; Pinto, Susana; Senos, Susana | book |  |
Feb-2024 | Disruptions as opportunities for change in a community of practice on global citizenship | Lourenço, Mónica; Reis, Andreia; Silva, Francisco Parrança da | article |  |
Jul-2014 | Diversidade linguística e formação contínua de educadoras de infância: que possibilidades de desenvolvimento profissional? | Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Sá, Susana | bookPart |  |
Oct-2014 | "Do languages die?" Promoting awareness of language and linguistic diversity in preschool | Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel | bookPart |  |
2015 | Early years second language education: international perspectives on theory and practice | Lourenço, Mónica; Mourão, Sandie | book |  |
31-Jan-2022 | Educación para la ciudadanía global crítica al acabar la educación obligatoria en España y Portugal: una revisión integrativa de la literatura | Santamaría-Cárdaba, Noelia; Franco, Amanda; Lourenço, Mónica; Vieira, Rui Marques | article |  |
Sep-2019 | Educação para a cidadania global e identidade profissional: um estudo de caso na formação inicial de professores | Andrade, Ana Isabel; Lourenço, Mónica | bookPart |  |
Jun-2022 | Educating for global citizenship and positive peace through the awakening to languages approach: a case study with children in institutional care | Silva, Vera; Lourenço, Mónica | conferenceObject |  |
Nov-2022 | ENED. 15 anos de construção e implementação de um enquadramento estratégico para a ED em Portugal | Coelho, La Salete; Lourenço, Mónica | article |  |
2019 | Expatriate and home teachers’ beliefs about English-medium instruction at a Portuguese university | Lourenço, Mónica; Pinto, Susana | article |  |
2021 | Exploring Linguistic Landscapes with the LoCALL App: Part 2: A Hands on APProach | Neves, Alexandra das; Lourenço, Mónica; Marques, Margarida M.; Pombo, Lúcia; Siemushyna, Maria | conferenceObject |  |
2010 | Éveil au langage et à l’écrit dans le préscolaire: un atout pour l’apprentissage des langues tout au long de la vie? | Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel | conferenceObject |  |
2017 | Formar para a diversidade linguística e cultural na educação infantil: possibilidades de construção de conhecimento profissional | Lourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Martins, Filomena | article |  |