Showing results 1 to 20 of 33
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2024 | Active learning spaces design and assessment: a qualitative systematic literature review | Carlos, Vânia; Reses, Gabriela; Soares, Sandra C. | article | |
19-Dec-2017 | Aprendizagem situada e jogos digitais significativos: uma proposta de referencial para a conceção de geojogos (projeto ENAbLE) | Carlos, Vânia; Moreira, António | article | |
2018 | Augmented reality and mobile learning in a Smart Urban Park: pupils’ Perceptions of the EduPARK Game | Pombo, Lúcia; Marques, Margarida Morais; Carlos, Vânia; Guerra, Cecília; Lucas, Margarida; Loureiro, Maria João | bookPart | |
Oct-2022 | Aveiro: património cultural | Ferreira-Santos, João; Carlos, Vânia; Marques, Margarida M.; Pombo, Lúcia | bookPart | |
Jun-2022 | CIDTFF: contributos da didática para a valorização identitária e cultural do concelho de Ílhavo | Simões, Ana Raquel; Pombo, Lúcia; Santos, Manuel; Marques, Margarida M.; Carlos, Vânia | bookPart | |
2021 | Cocriação de estratégias educativas para uma cidadania participativa rumo à transição climática | Santos, Manuel; Carlos, Vânia; Moreira, António | conferenceObject | |
1-Oct-2011 | Developing a community of practice on education for sustainable development: first steps towards the design of a storyboard | Tréz, Ticiana; Carlos, Vânia; Guerra, Cecília; Moreira, António; Vieira, Rui | conferenceObject | |
2019 | Uma década de AMAPCJRMLVC: António Moreira et al. – “bits” do LCD | Costa, António Pedro; Ribeiro, Jaime; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia | conferenceObject | |
Mar-2020 | Digital innovation in higher education: a questionnaire to portuguese universities and polytechnic institutes | Vicente, Paulo Nuno; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia | article | |
2016 | Edulabs for the integration of technologies in Basic Education – monitoring the AGIRE project | Pombo, Lúcia; Carlos, Vânia; Loureiro, Maria João | article | |
2023 | Engaging large classes of higher education students: a combination of spaced learning and team-based learning | Carlos, Vânia; Rodrigues, Mário; Matos, Bárbara; Gonçalves, Lurdes; Ribeiro, Fernando; Fardilha, Margarida | article | |
2022 | Estratégias de ciência cidadã em contexto educativo: uma abordagem STEAM com recurso à Internet das Coisas | Santos, Manuel; Carlos, Vânia; Moreira, António | conferenceObject | |
2019 | Existem smart cities sem comunidades educativas inteligentes? | Carlos, Vânia | bookPart | |
Jul-2022 | Formação de professores do ensino superior para implementação de metodologias ativas em espaços flexíveis de aprendizagem: um estudo delphi | Reses, Gabriela; Carlos, Vânia; Soares, Sandra | conferenceObject | |
2019 | Fostering geogaming pedagogical integration: a case study within a Portuguese School | Carlos, Vânia; Moreira, António; Guerra, Cecília | bookPart | |
Apr-2021 | Framework for education for sustainability: enhancing competences in education | Juuti, Kalle; Andrade, Ana Isabel; Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Häkkinen, Milla; Lavonen, Jari; Lebouvier, Bruno; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Machado, Jane; Martins, Filomena; Mendes, António; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Sá, Cristina; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Tereseviciené, Margarita; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book | |
Dec-2022 | Framework for in-service teacher education for sustainability: some principles and strategies | Andrade, Ana Isabel (coord.); Machado, Jane (coord.); Sá, Cristina Manuela (coord.); Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Juuti, Kalle; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Martins, Filomena; Mendes, António Neto; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Tereseviciené, Margarita; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book | |
1-Nov-2020 | Higher education in a material world: constraints to digital innovation in Portuguese universities and polytechnic institutes | Vicente, Paulo Nuno; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia; Bem-Haja, Pedro | article | |
2021 | How to prepare future teachers for 21st century with Challenge-Based Learning? Presenting the preliminary results of the Form@tive project | Rodrigues, Ana Valente; Carlos, Vânia; Ribeiro, Erika | conferenceObject | |
2018 | Integração pedagógica das TIC no contexto de um Edulab – reflexão e sistematização de princípios orientadores de boas práticas (Projeto AGIRE) | Carlos, Vânia; Pombo, Lúcia; Loureiro, Maria João | article | |