Showing results 1 to 20 of 21
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2018 | Augmented reality and mobile learning in a Smart Urban Park: pupils’ Perceptions of the EduPARK Game | Pombo, Lúcia; Marques, Margarida Morais; Carlos, Vânia; Guerra, Cecília; Lucas, Margarida; Loureiro, Maria João | bookPart |  |
2021 | Cocriação de estratégias educativas para uma cidadania participativa rumo à transição climática | Santos, Manuel; Carlos, Vânia; Moreira, António | conferenceObject |  |
1-Oct-2011 | Developing a community of practice on education for sustainable development: first steps towards the design of a storyboard | Tréz, Ticiana; Carlos, Vânia; Guerra, Cecília; Moreira, António; Vieira, Rui | conferenceObject |  |
2019 | Uma década de AMAPCJRMLVC: António Moreira et al. – “bits” do LCD | Costa, António Pedro; Ribeiro, Jaime; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia | conferenceObject |  |
Mar-2020 | Digital innovation in higher education: a questionnaire to portuguese universities and polytechnic institutes | Vicente, Paulo Nuno; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia | article |  |
2016 | Edulabs for the integration of technologies in Basic Education – monitoring the AGIRE project | Pombo, Lúcia; Carlos, Vânia; Loureiro, Maria João | article |  |
2019 | Existem smart cities sem comunidades educativas inteligentes? | Carlos, Vânia | bookPart |  |
2019 | Fostering geogaming pedagogical integration: a case study within a Portuguese School | Carlos, Vânia; Moreira, António; Guerra, Cecília | bookPart |  |
Apr-2021 | Framework for education for sustainability: enhancing competences in education | Juuti, Kalle; Andrade, Ana Isabel; Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Häkkinen, Milla; Lavonen, Jari; Lebouvier, Bruno; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Machado, Jane; Martins, Filomena; Mendes, António; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Sá, Cristina; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Tereseviciené, Margarita; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book |  |
Dec-2022 | Framework for in-service teacher education for sustainability: some principles and strategies | Andrade, Ana Isabel (coord.); Machado, Jane (coord.); Sá, Cristina Manuela (coord.); Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Juuti, Kalle; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Martins, Filomena; Mendes, António Neto; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Tereseviciené, Margarita; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book |  |
1-Nov-2020 | Higher education in a material world: constraints to digital innovation in Portuguese universities and polytechnic institutes | Vicente, Paulo Nuno; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia; Bem-Haja, Pedro | article |  |
2021 | How to prepare future teachers for 21st century with Challenge-Based Learning? Presenting the preliminary results of the Form@tive project | Rodrigues, Ana Valente; Carlos, Vânia; Ribeiro, Erika | conferenceObject |  |
2018 | Integração pedagógica das TIC no contexto de um Edulab – reflexão e sistematização de princípios orientadores de boas práticas (Projeto AGIRE) | Carlos, Vânia; Pombo, Lúcia; Loureiro, Maria João | article |  |
2019 | Mobile augmented reality game-based learning: teacher training using the EduPARK app | Pombo, Lúcia; Marques, Margarida Morais; Carlos, Vânia | article |  |
1-Dec-2017 | Moving learning into a smart urban park: students' perceptions of the Augmented Reality EduPARK mobile game | Pombo, Lúcia; Marques, Margarida Morais; Lucas, Margarida; Carlos, Vânia; Loureiro, Maria João; Guerra, Cecília | article |  |
Nov-2018 | Smart cities & schools: geomentores de comunidades educativas inteligentes | Carlos, Vânia; Santos, Rui | conferenceObject |  |
Jul-2020 | Smart School Lab e cidadania participativa: o potencial da internet das coisas | Santos, Manuel; Carlos, Vânia | article |  |
2021 | Smart School Lab: mudanças comportamentais do cidadão para uma efetiva transição climática | Santos, Manuel Joaquim; Carlos, Vânia; Moreira, António | conferenceObject |  |
Jul-2020 | “Só para ensinar” ou “mais para aprender”? Reflexões, entre pares, sobre as (próprias) práticas pedagógicas no ensino superior: Análise das perceções dos professores sobre um programa de observação por pares | Franco, Amanda; Vieira, Rui Marques; Simões, Ana Raquel; Costa, Alberto J.; Ventura, Sónia P. M.; Neto, Vitor; Carlos, Vânia; Lopes, Betina Silva; Rosa, Maria João; Fonseca, Pedro; Silva, Vera L. M.; Lima, Mário; Valente, Robertt | article |  |
May-2021 | TEDS: teacher education for sustainability schools educating for sustainability | Lopes, Betina; Carlos, Vânia; Sá, Patrícia | conferenceObject |  |