Showing results 1 to 20 of 58
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
1-Sep-2018 | Accepter n’est pas intégrer: Les langues et cultures d’origine vues par les enseignants au Portugal | Faneca, Rosa Maria; Araújo e Sá, M. H.; Melo-Pfeifer, Sílvia | article | |
2014 | Atouts et possibilités de l’insertion curriculaire de l’intercompréhension: rapport | Araújo e Sá, M. H.; Andrade, Ana Isabel; Simões, Ana Raquel; Pinho, Ana Sofia; Fanara, Antonella; Ferreira, Cláudia; Spita, Doina; Gilles, Fabrice; Martins, Filomena; Carrington, Margarida; Varchetta, Maria Carmela; Vito, Sonia di | report | |
2016 | “Can learning a language change your life?” Exploring the dynamics between mobilities and the development of plurilingual repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Simões, A. R. | conferenceObject | |
Aug-2022 | Concurso Kamishibai plurilingue, desenvolvimento do projeto: brochura para os parceiros da DULALA que se juntam à rede KAMILALA | Faneca, Rosa Maria (coord.); Andrade, Ana Isabel; Simões, Ana Raquel; Espinha, Ângela; Batista, Bruna; Sá, Cristina Manuela; Martins, Filomena; Silva, Francisco; Araújo e Sá, M. H.; Pinto, Susana; Piacentini, Valentina | book | |
2016 | Crossing the bridge: foreign language students’ reciprocal images in (inter)cultural mediation between Portugal and Turkey | Basílio, Daniel; Araújo e Sá, M. H.; Simões, Ana Raquel | article | |
2013 | A cultura linguística de alunos do 9º ano: reflexões em torno dos resultados de um inquérito por questionário aplicado no distrito de Aveiro | Simões, A. R.; Araújo e Sá, M. H. | article | |
2003 | Da consciência comunicativa à competência intercultural: um módulo de formação de professores | Araújo e Sá, M. H.; Canha, Bernardo; Gonçalves, Maria Cristina | book | |
2007 | O diálogo intercultural e o espaço curricular das línguas: uma experiência no contexto de formação contínua | Bastos, Mónica Sofia de Almeida; Araújo e Sá, M. H. | conferenceObject | |
Aug-2008 | Diálogos, discursos e práticas curriculares em torno do conceito de interculturalidade | Bastos, Mónica Sofia de Almeida; Araújo e Sá, M. H. | conferenceObject | |
Jun-2023 | DiCE.Lang teacher training package: multilingual guide | Simões, Ana Raquel (coord.); Andrade, Ana Isabel; Moreira, António; Oliveira, David; Cabrita, Isabel; Martins, Filomena; Moreira, Gillian; Araújo e Sá, M. H.; Shafirova, Liudmila; Loureiro, Maria José; Lucas, Margarida; Coronha, Mariana; Lourenço, Mónica; Perez, Noemí; Santos, Sara; Pinto, Susana; Senos, Susana | book | |
2010 | Era uma vez... a Didáctica de Línguas em Portugal: enredos, actores e cenários de construção do conhecimento | Alarcão, Isabel; Araújo e Sá, M. H. | book | |
2002 | Espaços laboratoriais: unidade na diversidade | Cabrita, Isabel; Araújo e Sá, M. H.; Martins, Isabel P. | conferenceObject | |
2021 | Éléments pour le recensement de la curricularisation de l’intercompréhension en langues romanes à partir d’expériences menées par un groupe d’universités européennes et latino-américaines | Araújo e Sá, M. H.; Calvo del Olmo, Francisco | article | |
Nov-2022 | A formação contínua em foco: o PEBIF como espaço de aprendizagem e desenvolvimento profissional docente | Ulhôa, Andrea; Araújo e Sá, M. H.; Martins, Viviane Ferreira | conferenceObject | |
2020 | Formation d'enseignants de langues à l'Intercompréhension: pratiques, répercussions, contraintes. Back to the future ? | Araújo e Sá, M. H.; de Carlo, Maddalena; Melo-Pfeifer, Sílvia | article | |
2008 | Former des professeurs de langues par et pour l’intercompréhension: une étude en situation de formation continue | Bastos, Mónica Sofia de Almeida; Araújo e Sá, M. H. | article | |
Apr-2021 | Framework for education for sustainability: enhancing competences in education | Juuti, Kalle; Andrade, Ana Isabel; Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Häkkinen, Milla; Lavonen, Jari; Lebouvier, Bruno; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Machado, Jane; Martins, Filomena; Mendes, António; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Sá, Cristina; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Tereseviciené, Margarita; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book | |
Dec-2022 | Framework for in-service teacher education for sustainability: some principles and strategies | Andrade, Ana Isabel (coord.); Machado, Jane (coord.); Sá, Cristina Manuela (coord.); Araújo e Sá, M. H.; Batista, Bruna; Carlos, Vânia; Caruana, Vincent; Costa, Nilza; Dauksiené, Estela; François, Dora; Gonçalves, Manuela; Juuti, Kalle; Lopes, Betina; Loukomies, Anni; Lourenço, Mónica; Martins, Filomena; Mendes, António Neto; Mifsud, Mark; Moreira, António; Philippe, Tanguy; Portugal, Gabriela; Tereseviciené, Margarita; Sá, Patrícia; Silva, Francisco; Vieira, Rui; Voisin, Carole | book | |
Jun-2023 | As fronteiras são passagens...Para que margens? | Araújo e Sá, M. H.; Lourenço-Simões, Carolina | bookPart | |
Dec-2019 | (H)À Educação: rubricas de 2019 | Araújo e Sá, M. H.; Ambrósio, Susana | book | |