Showing results 1 to 20 of 21
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2016 | Academic success of mature students in higher education: a Portuguese case study | Santos, Lucília Maria Pessoa Tavares dos; Bago, Joana; Baptista, Ana V.; Ambrósio, Susana; Fonseca, Henrique M. A. C.; Quintas, Helena | article | |
2016 | Boas práticas de ensino e de inclusão dos Estudantes com Necessidades Educativas Especiais na Universidade de Aveiro | Ferreira, Joana; Fonseca, Henrique; Santos, Lucília; Ambrósio, Susana | bookPart | |
2016 | “Can learning a language change your life?” Exploring the dynamics between mobilities and the development of plurilingual repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Simões, A. R. | conferenceObject | |
May-2022 | CIDTFF social responsibility strategy | Araújo e Sá, M. H. (coord.); Gonçalves, Manuela; Ambrósio, Susana; Varela, Ana | book | |
2018 | A cor da pele no Ensino Superior: experiências de racismo no quotidiano dos estudantes provenientes dos PALOP em Portugal | Doutor, Catarina; Marques, João Filipe; Ambrósio, Susana | bookPart | |
Mar-2021 | Estratégia de responsabilidade social do CIDTFF | Araújo e Sá, M. H. (coord.); Gonçalves, Manuela; Ambrósio, Susana; Varela, Ana | book | |
Feb-2019 | (H)À educação: rubricas de 2018 | Araújo e Sá, Maria Helena; Ambrósio, Susana | book | |
Dec-2019 | (H)À Educação: rubricas de 2019 | Araújo e Sá, M. H.; Ambrósio, Susana | book | |
Mar-2021 | (H)À educação: rubricas de 2020 | Araújo e Sá, M. H.; Ambrósio, Susana | book | |
1-Mar-2017 | Higher Education Institutions and International Students’ Hindrances: A Case of Students From the African Portuguese-Speaking Countries at Two European Portuguese Universities | Ambrósio, Susana; Marques, J. F.; Santos, Lucília; Doutor, Catarina | article | |
21-Feb-2014 | Lifelong learning in higher education: the development of non-traditional adult students’ plurilingual repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Simões, Ana Raquel | article | |
2010 | L’Éducation d’Adultes à l’intercompréhesion: présupposés et défis: une étude de cas avec Galapro | Ambrósio, Susana; Castro, Sílvia; Deransart, Anne; Melo-Pfeifer, Sílvia | bookPart | |
May-2019 | Nas raízes do imbondeiro: diálogos com a educação em contexto africano | Costa, Nilza; Ambrósio, Susana | book | |
2014 | Non-traditional adult students in Higher Education: the development of Plurilingual Repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Simões, A. R. | conferenceObject | |
2018 | A permeabilidade entre o ensino vocacional e o ensino superior: análise dos percursos dos alunos dos CET da Universidade de Aveiro | Ambrósio, Susana; Santos, Lucília; Fonseca, Henrique M. A. C. | bookPart | |
Jan-2014 | Perspectives on educational language policy: institutional and students’ voices in a higher education context | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Pinto, Susana; Simões, Ana Raquel | article | |
2011 | Propuesta para la creación de ejercicios de intercomprensión adaptados a un público adulto que se forma a lo largo de la vida | Lefevre, Adrien; Castro, Silvia; Ambrósio, Susana; Alves, Teresa | bookPart | |
2015 | Répertoire plurilingue et contextes de mobilité: relations et dynamiques | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena; Simões, Ana Raquel | article | |
11-Nov-2019 | A rolling stone gathers no moss? The case of mature students in higher education and their plurilingual repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena; Simões, Ana Raquel | article | |
14-Aug-2014 | The role of universities in the development of plurilingual repertoires: the voices of non-traditional adult students | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, M. H.; Simões, Ana Raquel | article | |