Showing results 35 to 54 of 54
< previous
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
Mar-2019 | Para uma caracterização da investigação em Didática sobre as interações plurilingues em contexto de intercompreensão à distância | Araújo e Sá, Maria Helena; Carlo, Maddalena De; Espinha, Ângela | article | |
Nov-2022 | Plurilingualism and audiovisual communication in foreign language learning and teaching: Bibliographic study | Shafirova, Liudmila; Araújo e Sá, Maria Helena | conferenceObject | |
2019 | Plurilinguismes et partenariats éducatifs école, famille et institutions muséales: une recension des études pour de nouveaux questionnements | Carinhas, Raquel; Araújo e Sá, Maria Helena; Moore, Danièle | conferenceObject | |
22-Dec-2022 | Plurilinguismes, paysages linguistiques et constructions identitaires: une approche éducative pluri-située et multi-sites | Carinhas, Raquel; Araújo e Sá, Maria Helena; Moore, Danièle | article | |
2022 | O plurilinguismo e as políticas linguísticas educativas da União Europeia: teoria ou prática? | Torres, Ricardo; Araújo e Sá, Maria Helena | conferenceObject | |
Jul-2020 | Políticas linguísticas de formação e de investigação em universidades públicas portuguesas: das tensões a eixos de reflexão-ação | Pinto, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena | article | |
Sep-2022 | Portuguese university students’ plurilingual video use and language learning | Shafirova, Liudmila; Araújo e Sá, Maria Helena | conferenceObject | |
Jul-2021 | Programa intergeracional: territórios do sentir-se | Leardine, Márcia; Araújo e Sá, Maria Helena; Portugal, Gabriela; Sousa, Liliana | conferenceObject | |
2017 | Reciprocal images of Portuguese and Turkish university students: minding intercultural gaps in foreign language and culture education | Basílio, Daniel; Araújo e Sá, Maria Helena | conferenceObject | |
2022 | Reflexões acerca da promoção de uma didática do plurilinguismo no ensino-aprendizagem de línguas | Souza, Sweder; Araújo e Sá, Maria Helena | article | |
2021 | Repères sociolinguistiques pour l’enseignement de l’Intercompréhension : hommage à Louise Dabène | Araújo e Sá, Maria Helena; Melo-Pfeifer, Sílvia | article | |
Dec-2019 | Representações das línguas e de políticas linguísticas numa universidade pública portuguesa: instrumentos de diagnose | Pinto, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena | bookPart | |
2022 | Representações de futuros professores de Língua Portuguesa face à diversidade linguístico-cultural das crianças: um estudo no ISCED-Huíla | Kanuku, Miguel Cambibnda Ngueve; Araújo e Sá, Maria Helena | conferenceObject | |
Nov-2015 | Représentations de futurs professeurs de langues romanes quant aux Approches Plurielles | Araújo e Sá, Maria Helena; Melo-Pfeifer, Sílvia | bookPart | |
Jul-2020 | Researching across languages and cultures: a study with doctoral students and supervisors at a Portuguese University | Pinto, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena | article | |
2015 | Répertoire plurilingue et contextes de mobilité: relations et dynamiques | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena; Simões, Ana Raquel | article | |
11-Nov-2019 | A rolling stone gathers no moss? The case of mature students in higher education and their plurilingual repertoires | Ambrósio, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena; Simões, Ana Raquel | article | |
Mar-2019 | «Schüler werden dadurch motiviert, dass sie eigentlich mehr wissen als ihnen bewusst ist»: l’intercompréhension vue par les futurs enseignants de langues en Allemagne | Araújo e Sá, Maria Helena; Melo-Pfeifer, Sílvia | article | |
Oct-2017 | SCoRE’17: Science Communication for Researchers in Education: Autumn school e-book | Guerra, Cecília; Tavares, Rita; Araújo e Sá, Maria Helena | book | |
2020 | The role-play of identities by the mediation of Literature: a small step towards the huge leap of intercultural competence development in teacher training in Mozambique | Monteiro, Ana Catarina Mateus; Araújo e Sá, Maria Helena | bookPart | |