Browsing by Author Andrade, Ana Isabel

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 58 to 72 of 72 < previous 
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2015Redefining professional identity: the voice of a language teacher in a context of collaborative learningPinho, Ana Sofia; Andrade, Ana IsabelarticleopenAccess
Nov-2020Relatar as práticas e aprender a profissão: que possibilidades no discurso dos professores em formação?Andrade, Ana Isabel; Tomaz, Carlota FernandesbookPartopenAccess
23-Jun-2020Representations of internationalisation at a Portuguese Higher Education Institution: from institutional discourse to stakeholders’ voicesLourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Byram, MichaelarticleopenAccess
2020Representations of internationalisation at a portuguese higher education institution: from institutional discourse to stakeholders’ voicesLourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Byram, MichaelarticleopenAccess
Mar-2019Référentiel de compétences en didactique de l’intercompréhension: REFDICAndrade, Ana Isabel; Martins, Filomena; Pinho, Ana SofiaarticleopenAccess
Oct-2015Secondary education in East Timor: settings for curriculum development of PortugueseFerreira, Adriana; Cabrita, Isabel; Andrade, Ana IsabelarticleopenAccess
2011A sensibilização à diversidade linguística no pré-escolar como suporte para a aprendizagem de línguas ao longo da vidaLourenço, Mónica; Andrade, Ana IsabelconferenceObjectopenAccess
2020A supervisão em contextos de formação: alguns estudos em Portugal - ApresentaçãoMachado, Jane do Carmo; Andrade, Ana Isabel; Alarcão, Isabel; Neves, RuiarticleopenAccess
2020Supervisão: conceito e tendências em um estudo de revisão da literaturaMachado, Jane do Carmo; Andrade, Ana IsabelarticleopenAccess
19-Oct-2021Supervisores em contexto de formação de professores: constrangimentos e desafiosMachado, Jane do Carmo; Andrade, Ana Isabel; Neves, RuiarticleopenAccess
2018Teachers’ voices on language awareness in pre-primary and primary school settings: implications for teacher educationLourenço, Mónica; Andrade, Ana Isabel; Sá, SusanaarticleopenAccess
Jun-2021The LoCALL App: learning to “read” the world while playing with linguistic landscapesLourenço, Mónica; Melo-Pfeifer, Sílvia; Neves, Alexandra das; Andrade, Ana Isabel; Simões, Ana Raquel; Batista, Bruna; Martins, Filomena; Silva, Francisco Parrança da; Pombo, Lúcia; Marques, Margarida M.; Araújo e Sá, M. H.; Loureiro, Maria José; Carinhas, Raquel; Faneca, Rosa; Pinto, Susana; Senos, Susana; Laranjeiro, DionísiaconferenceObjectopenAccess
2018The ‘Awakening to Languages’ approach at preschool: developing children’s communicative competenceCoelho, Daniela; Andrade, Ana Isabel; Portugal, GabrielaarticlerestrictedAccess
2016Trabalho colaborativo docente e educação plurilingue: que subversões a uma gramática da escola?Mesquita, Luciana; Pinho, Ana Sofia; Andrade, Ana IsabelarticleopenAccess
Dec-2010Trabalho colaborativo e educação em línguas: levantando ganhos, desejos e expectativasAndrade, Ana Isabel; Espinha, ÂngelabookPartopenAccess