Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/7271
Title: Educação, desenvolvimento e aprendizagens novas na Europa: o caso português
Other Titles: Education, development and new learning in Europe: the portuguese case
Author: Carvalho, António Vitor N. de
Keywords: Educação
Desenvolvimento
Aprendizagem
Capital Humano
Sociedade do Conhecimento
Issue Date: 2006
Publisher: Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
Abstract: Actualmente, Portugal enfrenta numerosos desafios e está a apostar, segundo as directrizes europeias, na formação dos recursos humanos, novas tecnologias e inovação como ingredientes essenciais para enfrentar e integrar a economia global. Isto implica, invariavelmente, alterações significativas na educação, formação e ensino, e uma remodelação das aprendizagens rumo à ambicionada sociedade do conhecimento.
Actually Portugal has been confronting many challenges according to European Board rules tied to the formation of the human resource, the new technolo-gies and the innovations, as essentials tools to face and to integrate a global economy. This has been involving significant reformulations in education, teacher formation and teaching as well as a reformulation in the learning in the direction to an ambitious society of Knowledge.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/7271
ISSN: 0101-465X
Publisher Version: revistaeducacao.uol.com.br
http://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/viewFile/502/372
Appears in Collections:DEP - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educação, Desenvolvimento e Aprendizagens Novas.pdfDoc. principal157.02 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.