DSpace
 
  Repositório Institucional da Universidade de Aveiro > Departamento de Comunicação e Arte > DECA - Dissertações de mestrado >
 Par les portes d'Orkenise: aspectos de citação em Francis Poulenc
Please use this identifier to cite or link to this item http://hdl.handle.net/10773/6822

title: Par les portes d'Orkenise: aspectos de citação em Francis Poulenc
authors: Resende, Joana de Magalhães
advisors: Zoudilkine, Evgueni
keywords: Análise musical
Música vocal
Música para piano
issue date: 10-Feb-2011
publisher: Universidade de Aveiro
abstract: O presente estudo pretende constituir uma aproximação à obra de Francis Poulenc (1899 -1963). Partindo da contextualização musical da época e concepções do compositor, procura-se averiguar a especificidade da sua obra. O meio de aproximação adoptado, a obra para canto e piano – mélodies – permitiu comprovar essa especificidade, evidenciando, entre vários aspectos estilísticos, o processo de citação, dele próprio ou de outrem.

The present study aims to approach Francis Poulenc's (1899-1963) work. Starting from the contemporary musical context and the composer's conceptions, we seek to investigate his work's specificity. The adopted approach, centered in his voice and piano pieces - mélodies– could confirm such specificity. It shows, among other stylistics aspects, the citation process, referring both to himself and to other composers.
description: Mestrado em Música - Performance
URI: http://hdl.handle.net/10773/6822
appears in collectionsDECA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

files in this item

file description sizeformat
2011000224.pdf14.09 MBAdobe PDFview/open
statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! RCAAP OpenAIRE DeGóis
ria-repositorio@ua.pt - Copyright ©   Universidade de Aveiro - RIA Statistics - Powered by MIT's DSpace software, Version 1.6.2