Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 284
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
Feb-2022 | Representações das línguas e do Outro em comunidades escolares: uma revisão da literatura de tipo narrativo | Santos, Sara Tavares; Simões, Ana Raquel; Pinto, Susana | bookPart | |
May-2022 | Da análise das vozes dos estudantes a contributos para políticas e práticas no ensino superior | Pinto, Susana; Araújo e Sá, Maria Helena; Sin, Cristina; Cardoso, Sónia | bookPart | |
Feb-2022 | Proposta de percurso da sustentabilidade do smart knowledge garden: criando conexões entre espaços e disciplinas | Meneses, Alfonso; Guo, Meng; Torres, Ricardo; Santos, Sara | bookPart | |
May-2022 | Língua de Acolhimento e o seu ensino no contexto de Asilo e Refúgio | Pinho, Joana | bookPart | |
Feb-2022 | A banda desenhada na comunicação e educação em ciência | Mota, Marina; Sá, Cristina Manuela; Guerra, Cecília | bookPart | |
Nov-2022 | “Juntas, aprendemos e ensinamos a ver o nosso mundo!” | Cintrão, Ana Catarina; Martins, Filomena | bookPart | |
Feb-2022 | From students to teachers: representations about the Supervised Teaching Practice | Martins, Filomena; Tomaz, Carlota | bookPart | |
2022 | Perceções de alunos sobre a aprendizagem do suporte básico de vida no 9.º ano: do questionário | Boné, Maria; Loureiro, Maria João; Bonito, Jorge | bookPart | |
May-2022 | A comunidade japonesa e sua trajetória na construção da diversidade linguística e cultural no Pará | Abreu, Inéia | bookPart | |
May-2022 | De Castanhal, no Pará a Aveiro em Portugal: uma jornada em busca de conhecimento | Abreu, Inéia | bookPart | |
Feb-2022 | Interculturalidade na formação contínua de professores em escolas de fronteiras | Ulhôa, Andrea Alves; Araújo e Sá, M. H. | bookPart | |
2023 | Open middle problems: math challenges that promote debate and critical thinking | Santos, V.; Bastos, N. R. O. | bookPart | |
2022 | Business pitching in the communication strategy of a product: a COIL project between Portugal and Brazil | Baptista, Dina; Balula, Ana; Neto, Sergio | bookPart | |
2022 | Better together: adopting Team-Based Learning in the English for Specific Purposes classroom | Balula, A.; Vasconcelos, S. | bookPart | |
2022 | Multimodality and technical communication in the English for Specific Purposes classroom | Vasconcelos, Sandra; Balula, Ana | bookPart | |
2021 | Digital platforms in the age of mobility: a contribution towards language teaching and learning | Balula, Ana; Vasconcelos, Sandra; Moreira, António | bookPart | |
2022 | Drifts of Collaborative Online International Learning (COIL) towards pedagogical innovation: a foretelling bibliometric analysis | Balula, Ana | bookPart | |
2023 | Students as teachers: interdisciplinarity and peer-learning in tourism education | Vasconcelos, S.; Balula, A.; Costa, R. | bookPart | |
Feb-2022 | Pour une éducation à la diversité linguistique et culturelle: réflexions autour d’un parcours de formation dans le cadre de la licence en éducation basique | Andrade, Ana Isabel; Martins, Filomena | bookPart | |
Feb-2022 | Formação inicial de professores e reestruturação curricular: o caso do Projeto TEREC | Andrade, Ana Isabel; Costa, Nilza; Tomaz, Carlota | bookPart | |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 284