DSpace
 
  Repositório Institucional da Universidade de Aveiro > Departamento de Línguas e Culturas > DLC - Dissertações de mestrado >
 Dinamização e actualização da marca Wall Street Institute
Please use this identifier to cite or link to this item http://hdl.handle.net/10773/4051

title: Dinamização e actualização da marca Wall Street Institute
authors: Soares, Fábio de Jesus Monteiro Sabença
advisors: Silva, Reinaldo Francisco da
keywords: Gestão de empresas
Comunicação
Publicidade
Língua inglesa
Ensino de línguas
issue date: 6-Dec-2010
publisher: Universidade de Aveiro
abstract: O presente trabalho propõe-se analisar a marca Wall Street Institute, enquadrando-a no seu mercado de actuação, o ensino de inglês. Neste relatório são abordadas as características da comunicação e as técnicas publicitárias 360º. Pretende-se fundamentar, deste modo, as sugestões de melhoria dos serviços publicitários da empresa (inclusão nos media sociais, reformulação estratégica da campanha e dissociação da imagem publicitária actual). Por outro lado, pretende-se rever o projecto de criação de planos de Social Club Activities. Com vista a um melhoramento de serviço, este projecto, em breve a ser divulgado pelos centros de Portugal e Espanha, visa maximizar a actividade dos centros e contribuir para a melhoria de resultados.

This report aims at analyzing Wall Street Institute’s brand name, by way of ascertaining its role in the English language teaching market. In this report, both communication and 360º advertising techniques are analyzed. The aim is, thus, to adequately support the suggestions for improvement of this institution’s advertising services (acceptance of social media as a networking tool, strategic reformulation of its advertising campaign and elimination of its current advertising image). In addition, it aims at reviewing the project which consisted in creating Social Club Activity lesson plans. This project, which will soon be shared with other centers in Portugal and Spain, aims at enhancing these centers’ activities while contributing to an improvement of the institution’s outcomes.
description: Mestrado em Línguas e Relações Empresariais
URI: http://hdl.handle.net/10773/4051
appears in collectionsDLC - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

files in this item

file description sizeformat
4409.pdf21.04 MBAdobe PDFview/open
statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! RCAAP OpenAIRE DeGóis
ria-repositorio@ua.pt - Copyright ©   Universidade de Aveiro - RIA Statistics - Powered by MIT's DSpace software, Version 1.6.2