Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/2824
Title: | Fairy tales, or unfair tails?! : breaking the glass slipper and the need for modern retelings |
Author: | Salgado, Dora Isabel Toscano Ferreira |
Advisor: | Seabra, Maria Aline Salgueiro |
Keywords: | Estudos ingleses Contos de fadas Literatura infantil Literatura Realidade |
Defense Date: | 2008 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Cinderella was told a whole pea pot full of lies in those days… about Prince Charming and living happily ever after. ~ Thelly Reahm Cinderella é um dos contos de fadas mais célebres de todos os tempos. Mas, até que ponto é que esta personagem é tratada com justiça na terra do muito muito longe?... E quão longe da verdade estão os valores exercidos por estes habitantes sonhadores? O objectivo deste estudo é examinar os retratos injustos realçados no reino do mundo encantado, nomeadamente no tão conhecido conto do sapato perdido – Cinderella. Ao incorporar componentes literárias e práticas, este estudo não só alerta pais e educadores para mensagens prejudiciais presentes neste tipo de contos, como também reforça a necessidade de existência de versões contemporâneas que permitam que esta forma de arte popular permaneça e continue a encantar as crianças, eliminando, ao mesmo tempo, as mensagens injustas que no fundo propaga. ABSTRACT: Cinderella was told a whole pea pot full of lies in those days… about Prince Charming and living happily ever after. ~ Thelly Reahm Cinderella is one of the most renowned fairy tales of all time, but exactly how fair is this maiden portrayed in the land of far away?!…and how far away from the truth are the morals really conveyed by these dreamlike inhabitants? The purpose of this study is to examine the unfair portrayals depicted in the fairy tale realm, especially in the tale of the glass slipper. By incorporating literary and practical components not only does it forewarn parents and educators of the harmful messages it delivers to children, but also highlights the need for contemporary rewritings that allow for this popular art form to thrive and enchant children, while eliminating the unfair messages it ultimately propagates. |
Description: | Mestrado em Estudos Ingleses |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/2824 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
2009001257.pdf | 997.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.