Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/22582
Title: | Processo de ensino das artes visuais: um caso de estudo |
Other Titles: | The teaching process of visual arts activities: a case study |
Author: | Manta, Argyro Ralli |
Advisor: | Oliveira, Inês Maria Henriques Guedes de |
Keywords: | Artes visuais Educação artística |
Defense Date: | 2017 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | In this thesis, we studied (i.e., observed and analysed) the teaching
process of visual arts activities (i.e., drawing and painting) in Colégio
Oceanus, V. N. Gaia, Portugal, in the context of my 3-month internship.
The Art Instructor for the classes of students (i.e., 7 to 10-year-old) that I
attended was Ms. Fernanda Santos who followed the projectual
methodology like the “Projectual Methodology” of Munari in the design of
the artistic education plan (i.e., drawing and painting activities) that she
applied. Nesta dissertação foram feitos estudos, observações e análises sobre o processo de ensino das artes visuais (desenho e pintura) no Colégio Oceanus, em V. N. Gaia, Portugal, no contexto de estágio com a duração de três meses. A instrutora de arte responsável pelas aulas que foram presenciadas, com alunos entre os sete e dez anos de idade, Professora Fernanda Santos, segue a metodologia projectual semelhante à “Metodologia Projectual” de Munari na concepção do plano de educação artística (actividades de desenho e pintura) que aplica. |
Description: | Mestrado em Criação Artística Contemporânea |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/22582 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dissertação.pdf | 22.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.