Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/18378
Title: Contraponto em ATC II: uma abordagem diferente ao curriculum da disciplina
Author: Silva, Diogo Manuel Azevedo dos Santos
Advisor: Carvalho, Sara
Keywords: Contraponto
Ensino de música
Análise musica
Composição musical
Defense Date: 2016
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho visa a optimização do ensino do contraponto, propondo uma reestruturação curricular na disciplina de Análise e Técnicas de Composição (ATC) através da troca de conteúdos habitualmente leccionados em ATC I pelos de ATC II e vice-versa. Pretende-se aferir se esta estratégia resulta numa maior motivação e integração dos conteúdos abordados com as vivências musicais prévias dos alunos, fruto da sua aculturação intensiva à música tonal.
This document aims at optimizing the teaching of counterpoint, proposing a curricular restructuring in Analysis and Compositional Techniques (ATC) through the exchange of contents usually taught in ATC I by those of ATC II and vice versa. It is intended to assess whether this strategy results in greater motivation and integration of the contents covered with the previous musical experiences of the students, the result of their intensive acculturation to tonal music.
Description: Mestrado em Ensino de Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/18378
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diogo Silva 35825.pdf782.41 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.