Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17132
Title: | Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
Author: | Santos, Heloísa Gaspar dos |
Advisor: | Ramalheira, Ana Maria Martins Pinhão |
Keywords: | Línguas e relações empresariais Imagem de marca Comunicação de marketing Internacionalização de empresas |
Defense Date: | 2016 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | The purpose of this Report is to provide with an
overview of the activities developed throughout my
placement in the company Market Access. After a brief
presentation of the company, I shall describe the tasks
I performed for the duration of this six-month
placement, which will reflect the way in which they
contributed towards the broadening of my training
within my Masters in Languages and Business
Relations, and also my personal and professional
development.
This report also contains a description of the project I
developed for and during this placement, as well as its
corresponding theoretical-methodological approach.
This project was developed in order to update and
homogenise the company’s brand image. After
performing a brief literature review in what concerns
this particular field, I will explain what this project
consists of and in what way did it make a contribution
towards the company’s external image, as well as my
own professional growth. In closing remarks, I shall
carry out a final assessment of this practical training in
the context of the Master's curriculum. O presente Relatório de Estágio tem por objetivo fornecer uma visão geral das atividades realizadas ao longo do Estágio na empresa Market Access. Após uma breve apresentação da entidade de acolhimento, descrevo, de forma crítica e teoricamente sustentada, as atividades que desenvolvi ao longo dos seis meses de Estágio, refletindo em que medida estas contribuíram para um aprofundamento dos saberes e das competências obtidas no âmbito do Mestrado em Línguas e Relações Empresariais. Este Relatório inclui ainda a descrição de um projeto realizado no âmbito do Estágio e respetiva discussão teórico-metodológica. Trata-se de um projeto desenvolvido em torno da homogeneização e atualização da imagem da marca da empresa. Após uma revisão do estado atual da investigação teórica e prática afeta a esta área, é explicitado o projeto desenvolvido e discutido em que medida é que este contribuiu não só para melhorar a imagem externa da empresa, mas também para o desenvolvimento das minhas próprias competências nesta área. Nas considerações finais, procederei a um balanço final deste tirocínio no contexto do plano curricular do Mestrado em apreço. |
Description: | Mestrado em Línguas e Relações Empresariais |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/17132 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relatorio de Estagio - Heloisa dos Santos - CD (final).pdf | 11.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.